Suatu ketika dahulu,,kereta ini didalam katagori masyhurlah juga,,,dengan body kit California..memang cun sangat..
Dengan adanya engine versi turbo yang boleh digantikan dengan engine carburetor,,menjadikan kereta ini ada umm,,dengan prestasi yang lagi canggih...
Namun tidak bertahan lama,,kemashyurannya dah menjunam ke bawah...hanya segelintir sahaja yang masih menggunakan kereta ini..makin susah untuk melihat model ini diatas jalan,,kalau adapun yang versi standart,,,hanya kegunaan memungah barang...
Inilah dia rupa engine Ad Resort,,twin cam ,,16 valve,,pakai timing chain...4 piston...berkapasiti 1.6 cc...agak cantik juga engine ini,,...
Cable plug ditengah secara in line,,..kebiasaannya ,,jika kabel plug diatas rocker cover,,pasti ada oil ring disetiap kemasukan cabel plug,,jika berlaku bebocoran,,pasti minyak selinder memenuhi diruangan lubang cable plug yang bocor...
Jika berlaku kejadian ini,,seeloknya ditanggalkan rocker cover dan diganti gasket rocker cover..
Yang kepala kuning itu,,adalah chop stik..tempat penyukat minyak selinder,,,biasanya penanda yang garisan atas patut diikuti,,menanda aras selinder dah ngam...
Dengan adanya engine versi turbo yang boleh digantikan dengan engine carburetor,,menjadikan kereta ini ada umm,,dengan prestasi yang lagi canggih...
Namun tidak bertahan lama,,kemashyurannya dah menjunam ke bawah...hanya segelintir sahaja yang masih menggunakan kereta ini..makin susah untuk melihat model ini diatas jalan,,kalau adapun yang versi standart,,,hanya kegunaan memungah barang...
Inilah dia rupa engine Ad Resort,,twin cam ,,16 valve,,pakai timing chain...4 piston...berkapasiti 1.6 cc...agak cantik juga engine ini,,...
Cable plug ditengah secara in line,,..kebiasaannya ,,jika kabel plug diatas rocker cover,,pasti ada oil ring disetiap kemasukan cabel plug,,jika berlaku bebocoran,,pasti minyak selinder memenuhi diruangan lubang cable plug yang bocor...
Jika berlaku kejadian ini,,seeloknya ditanggalkan rocker cover dan diganti gasket rocker cover..
Yang kepala kuning itu,,adalah chop stik..tempat penyukat minyak selinder,,,biasanya penanda yang garisan atas patut diikuti,,menanda aras selinder dah ngam...
Salam, klu x keberatan boleh kongsi gambar laluan vaccum hose dia x, tuan.. t/kasih
ReplyDelete